+48 663-739-387 / 691-850-059 ksdragon.tychy@gmail.com

TAI CHI ..poznaj starodawną sztukę

Pierwotnie to sztuka walki, jednak zdecydowanie różni się od typowego treningu. Podstawowym celem jest tu relaks i odprężenie. Płynne, skoordynowane ruchy służą także jako medytacja, redukują stres i dają podstawy do doskonalenia ciała i umysłu.

Regularne ćwiczenia mogą przynieść szeroki zakres korzyści dla całego organizmu. Wzmocnienie układu mięśniowego, kostnego, krążenia, oddechowego czy tez trawiennego. Tai Chi to system ćwiczeń, które może wykonywać praktycznie każdy. Warto jednak praktykowac pod okiem mistrza, który krok po kroku wyjaśni nam zasady panujące w Tai Chi.

Na naszych zajęciach spotykają się osoby w różnym wieku, ćwicząc redukują stres i wzmacniają całe ciało. Jeśli chciałbyś/chciałabyś spróbować, zadzwoń do nas lub napisz maila i przyjdź na zajęcia!

PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI

#1. Prosty kręgosłup – pozycja „podwieszona”

Śmiało można powiedzieć, że kręgosłup jest podstawą naszego ciała, utrzymuje pionową postawę, chroni rdzeń kręgowy, jest rusztowaniem dla mięśni i umożliwia nam poruszanie się. Dlatego warto o niego dbać. Odpowiednia praktyka Tai Chi poprawia naszą postawę i pomaga w redukowaniu zwyrodnień kręgosłupa. Podczas ćwiczeń staraj się utrzymywać kręgosłup w pozycji wyprostowanej. Możesz wyobrazić sobie złotą nić, która wychodzi z czubka głowy i na której jesteś zawieszony. Dodatkowo podstawa kręgosłupa może być obciążnikiem. Nić jest zawsze napięta, bez względu na to czy poruszasz się do przodu czy do tylu. Pamiętaj przy tym o rozluźnieniu całego ciała.

#3
#4